Pages - Menu

dilluns, 6 de gener del 2014

Santa Cruz Bronson C i Tallboy LTc Test!

Fa unes setmanes vaig rebre una telefonada de'n Mara: "Ei! Que venim per vacances i podriem aprofitar per veurer-mos uns dies!", tot d'una li vaig contestar que ja estava tardant! Que haviem de mirar de fer unes rutes per Collserola que teniem pentents, i com no, mirar de provar alguna de ses màquines de darrera fornada amb que compta Bike Shop, punt de venda i distribució de Santa Cruz a sa zona de Catalunya i voltants.

Tot d'una vaig xerrar amb n'Oscar Santiago, propietari de sa botiga i company de rutes. Ens va oferir, en exclusiva, provar un montatge brutal, o més que brutal, pecaminós!, de somni, de dues de ses màquines més desitjades per a fer enduro en aquests moments: Sa Tallboy LTc i sa Bronson C. Dit i fet, i aprofitant que venia en Mara, vam quedar per fer dues sortides i rodar amb ses dues bicis!


Ses bicis - Montage

Sa Tallboy LTc compta amb es quadre full-carbon de Santa Cruz, sa mítica bici que va revolucionar es món de ses 29" introduïnt-les a s'enduro i acostant-les a un ús més agressiu d'una forma molt encertada, molt equilibrada, que roda com un cohet, puja i tracciona de forma brutal i baixa amb una inèrcia que ses pedres no aturen. 140mm de recorregut molt ben aprofitats. Hem d'afegir al montatge ni més ni menys que manillar Easton Havoc carbon, grup complet XX1, tija telescòpica Kind Shox LEV, seient SDG, frens Hope M4 Race, direcció Chris King, forca Fox Kashima 140 CTD i ni més ni menys que unes Enve en quant a rodes!

Sa Bonson C és sa nova referència dins es món de s'enduro i de ses millors considerades amb tamany de roda 27'5" (o 650B). Se va presentar com sa renovació de sa Blur LTc, però amb es nou i demandat tamany de roda, una geometria renovada i una nova versió de VPP que comparteix amb sa Tallboy que demostra un rendiment increïble. En quant al montatge, comptam amb es quadre de carboni, lleuger i brutalment rígid, Fox Kashima amb 150mm de recorregut darrera i sa forca, amb 160 davant, grup X01 complet, frens Hope X2 Race, conjunt de rodes Crossmax Enduro, manillar Enve...

Res, que en quant a bicis, no haviem manejat res tant espactacular amb sa vida, jejeje

Ses bicis - Funcionament

En quant a sa Tallboy vos podriem descriure es funcionament diguent que gràcies a un pes molt contingut (uns 12kg) i al tamany de roda, es mou per plà amb una soltura increïble, proper a una bici amb 100 de recorregut. Es CTD amb que compta a ses suspensions la fa molt efectiva per pistes i a sa posició Climb avança i reacciona molt ràpid. S'ha de dir que a Santa Cruz han aconseguit que es nou VPP tengui un punt inicial que balanceja molt poc sense deixar de traccionar. No arriba a ser bloqueig i si botam sobre sa bici, es mou, però rodant de forma normal, com deiem, reacciona més aprop d'una bici de trail que d'una bici d'enduro amb ses capacitats que mostra baixant. I és amb el que més sorprén sa bici, baixant. Amb una posició de conducció còmode i un angle no gaire llençat no pareix que s'hagi d'aguantar tant bé a alta velocitat, i quan ja veus que a alta velocitat va molt bé i amb es tamany de roda de 29" s'agafa al terreny de forma increïble és quan arribes a una trialera més lenta i tècnica i et sorprens de s'agilitat amb que es mou i sa facitat amb que supera obstacles. No la frenen ses pedres, no queda encallada.

Evidentment, a una zona on un 26" va apurada per girar, aquesta màquina hi anirà més, però vos podem garantir que en el 99% de casos treu un rendiment superior. I aquí és on entra en joc sa Bronson.

Sa Bronson és una màquina amb un punt més d'agressivitat, més absorció i amb un tamany de roda que permet traçar d'una forma més brusca, més agressiva. Amb es punt més de d'absorció i amb rodes 27'5" és una de ses màquines més competitives a proves d'enduro. Simplement vola per trams de pedra i arrels. Aquest punt extra baixant, se li resta una mica pujant i per plà, que evidentment, no pot aguantar sa velocitat punta de sa Tallboy.

Això doncs, podriem dir que Sa Tallboy té un punt més pedalador i sa Bronson un punt més "baixador agressiu", encara que estam xerrant de dues bicis molt molt versàtils, amb ses que sa diversió està més que assegurada.


Ermassets Racing Team!!

Un Ermasset i n'Oscar Santiago, de Santa Cruz Bike Shop

Ses Rutes!

Anem a xerrar una mica de ses rutes fetes. Rodar per Collserola sempre és divertit, està plè de singletracks (o com es diu a Catalunya "corriols") que s'enllaçen un amb s'altre formant tot un entramat on és tant fàcil perdre's com passar-s'ho bé. Per sor està molt ben senyalitzat i està plè de gent que fàcilment et donen un cop de mà si no saps tornar cap a casa.

Dissabte

Dissabte erem n'Oscar en Mara i jo i anàrem a provar una ruta de baixada amb puja-baixa inclòs, molt ràpida amb zones de bots i trams tècnics no massa complexos però que patinen moltissim per culpa de s'humitat que hi ha aquesta època de s'any. Començàrem pujant tranquilament i xerrant, -una mica de carta de presentació de ses bicis- i a mirar de llevar es fred que feia ;-) Partim de Sant Cugat cap a Can Borrell i tiram cap a Font Groga per pistes amples. Es pot pujar per trialeres, però per pura comoditat i per encalentir de forma suau, pujàrem per ses zones més senzilles.

Una vegada a Vista Rica, començam a baixar cap a Font Groga per un singletrack amb escalons tècnics i zones no massa complicades, on sa sortida de n'Oscar va ser fulgurant. Va volar per els escalons i sa seva Bronson es va arribar a esfumar. Aquí més que sa Bronson, és que ell pilota molt ràpid, amb un estil més DH. Continuam per un singletrack una mica més pedalador, i aquí va ser on en Mara i jo, equipats amb ses dues Tallboy en aquell moment, comprovàrem que amb dues pedalades podiem desapareixer des mapa, volant per damunt d'aquelles pedres banyades i sortint de corba molt ràpid ;-)

Un tram d'enllaç amb sa baixada que ve de Sol i Aire ens esperava i ja ens haviem acostumat més a ses bicis! Jejejeje... ara baixant ja ens veim molt aprop (se posa divertit) i pujant per aquell fang amb poca tracció vam haver de posar totes ser forces! Una vegada més, baixada ràpida! Per jo podeu triar qualssevol de ses bicis, disfrutàrem com nins petits! 

Acabàrem una ruta no especialment tècnica com a presa de contacte de ses bicis amb molt bones sensacions.

Diumenge

Avui ens toca ser un grup més gran i sa cosa se presenta més tècnica. Ens juntam es mateixos d'ahir amb sa gent de sa botiga Apple de Sant Cugat, comptant amb una Tallboy, una Blur TRc..., que surten amb bici per sa zona i en Guillermo, que fa poc que compta amb una Solo C, montada molt agresiva, amb forca talas 130-160, Crossmax SX, X0, Enve... a "tuti-plen" com diriem, jejeje

Anam pujant per ses mateixes zones des dia anterior i començam a augmentar es ritme: Fox CTD a sa posició Climb, drets, i gas! Com van aquestes màquines, i com ha evolucionat es mon de ses bicis amb dobles suspensió. Pujar de forma tant eficient amb bicis de 140 o 160mm de recorregut era impensable fa uns anys.

Arribam al primer stop i ens trobam a sa cadena que marca s'inici de sa baixada anomenada popularment "Pitufos", de sa que farem una variant cap a l'esquerra, més tècnica, amb uns escalons que freguen el que seria ja perillós. I amés, estava humit perquè havia plogut uns dies. Jo la descriuria com "un planter de roques decorades amb arrels banyades per tot".

Vam afrontar sa baixada amb grups. Jo vaig partir amb en Mara, ja que anam a un ritme semblant. Posam ses supensions Fox a sa posició Descend ;-) i sa veritat és que de forma molt fluïda (i amb alguna precaució) ens ho vam baixar tot sense problemes, sorpresos per tot el que fàcilment havien superat ses bicis. Hauriem de dir que en aquest cas, ses 29" es "frenaven" menys amb els obstacles, mentre que sa 27'5" tenia un punt una mica més àgil però en certa manera "decelera" més quan troba pedres.

Després d'aquesta baixada, una pujada més i a fer un bon tram de "l'Aqüeducte", una de ses baixades més conegudes de Collserola. Sa més coneguda de ses que desenboquen a Sant Cugat. Molt empedrada, amb desnivell, però amb poques arrels. Perque ens entenguem, hi ha molta gent que no l'ha feta mai sobre sa bici.

Tornam a fer equip en Mara i jo baixant, "sin prisa pero sin pausa", jo provava es neumàtic Schwalbe Hans Dampf... Brutal! Impressionant en quant a adherència i agafada lateral, tenint sempre en compte que es tracta de triple compost. Superam els dos -i amb tranquilitat- aquesta baixada. Es podia fer més ràpid, però no ens la sabem i ho vam baixar absolutament TOT :-) . S'equip Apple baixava amb més calma i en Guillermo i n'Oscar baixàren a full-gas. Vam agafar distàncies per no fer nosa: entre que ells s'ho coneixen de memòria i piloten DH val més agafar precaucions.

I res, ses rutes i test acaben aquí! Ja estam ansiosos de tornar a rodar tots junts i de provar més màquines d'aquestes que entren pels ulls i convencen per funcionament!


Salut!

4 comentaris:

Joan de la Cruz ha dit...

Ufff!! quina enveja, per les excursions i les màquines,PEPINAROOOOOS!! posem una de cada Vicenç...

Gran crònica i gran test.
Salut i força

Unknown ha dit...

Gracis Joan! Sa veritat és que ens ho passàrem molt bé!

Ja saps que en voler te pots passar per aquí I feim qualque desastre ;-)

maraesporles ha dit...

Una crònica inmillorable. Va se un gran cap de setmana de Btt fantastic.
Vaig disfrutar de tornar rodar plegats. Ja t´anyorava.

Donar les gràcies a Santa Cruz Bike Shop i especialment a n´Oscar per deixar-mos provar aquestes maravelles.

I també gràcies a tu Vicens per fer-me pasar una cap de setmana espectacular en tots els sentits.

Unknown ha dit...

Gràcies per sa visita! Ja podeu tornar!! ;-)