Felt s'ha posat ses piles amb sa seva nova familia de bicicletes de muntanya. Comptant amb sa seva exclusiva bieleta "equilink" és capaç d'optimitzar sa pedalada aconseguint un tacte més dur al principi del recorregut de sa suspensió i donant linealitat a ses 3/4 parts restants, el que dona una sensació d'absorció brutal junt amb una facilitat de pedalada molt respectable.
Es quadre és rígid i molt sòlid. Està ben acabat i rematat. Té moltes virtuts... però hi ha un tema que desde es principi ens ha cridat l'atenció: sa geometria. S'angle de direcció en concret i sa geometria en general son més habituals d'una bicicleta amb menys recorregut, més emprada per un ús marathon-rally. Perquè?
- Doncs perque una bicicleta enfocada a un ús rally, amb menys recorregut de suspensions, ha de ser molt manejable i ràpida de reaccions ja que l'emprarem per pujar i anar pel plà a ritme elevat, per anar per zones revirades i se suposa que sacrificarem un poc es ritme de baixada en detriment d'un rendiment global superior.
- Una bicicleta amb un recorregut com el de sa Redemption (160mm) està pensada per baixar a ritme elevat. Tant elevat que un angle de direcció ràpid pot ser delicat. Una reacció brusca podria fer-nos parar enterra fàcilment.
- Tendència actual i conclusió: sa gent vol tenir una bici amb molt de recorregut per poder baixar ràpid i còmode, però també vol poder donar pedals fàcilment i fer una excursió de 5 o més hores si fa falta. Això és el que proposa Felt amb aquest model: molta capacitat d'absorció junt amb una eficient pedalada i una geometria versàtil que permeti pujar per zones lentes i revirades i comoditat a l'hora de donar pedals, encara que te fa estar atent a ses baixades. Amés, amb aquesta geometria i amb un eix de pedalier no massa alt com el que té sa Felt, fàcilment podriem afegir una forca de 180mm de recorregut, com per exemple una Totem de Rock Shox, -per sa qual sa bici, amb un tub de direcció de 1.5, n'està preparada- i ens quedaria una geometria més suau, però sense arribar a ser massa lenta com per fer excursions. Diguem que aquí felt ha tengut visió de futur.
Què podem dir respecte al pes de sa bici? Ronda entorn a uns 15Kg i compta amb 160mm de recorregut. Si la comparam amb una Lapierre Spicy, per exemple, podriem dir que aquesta darrera, amb 14Kg (model econòmic, amb el preu semblant a sa redemption 3) roda més fàcilment, però no és tant robusta ni té tanta capacitat d'absorció. Amb això es vol dir que tenen filosofies diferents. Una màquina està orientada més cap a un ús extrem (Felt), mentre que s'altra a rodar (Lapierre), sempre dins el marc dels 160mm de recorregut a ambdues rodes.
Sa Felt compta amb molts de detalls. Productes firmats per ells mateixos donen sensació de qualitat amb els acabats i a l'ús. Sa potència és una prova d'això.
Fixau-vos amb aquests acabats de pintura. S'ha de dir que s'ho han currat
Sa famosa bieleta Equilink (color vermell) està situada de tal manera que fa que ens costi (un poquet) comprimir els primers milímetres de recorregut per tal de facilitar es pedaleig. A la resta de recorregut li dona molta linealitat.
Es punt d'articulació de darrera està ben estudiat per donar sesibilitat i dibuixar bé es camí. Han col·locat sa pinça de disc on menys molesta. Així vol independitzar frenada d'amortiguació.
Ses llantes i neumàtics formen un bon conjunt. Roden bé i no pesen massa, però si vols fer s'animal-animal pot ser que hagis de pensar, com a mínim, amb un canvi de neumàtics... De tota manera, amb es muntatge que ve, sa bici funciona perfectament per excursions canyeres.
Els acabats currats no s'acaben: ens van sorprendre es punys Felt amb extrems de goma i fitxats amb perns.
S'han estirat i a sa Redemption 3 li han posat un XT shadow de canvi de pinyons. :-) Mola.
Sa Domain, de RockShox, té capacitat d'absorció, però no tanta com es quadre felt. Funciona bastant bé, però pensavem que amb eix passant i barres potents seria un pèl més rígida lateralment. Un punt a favor és que és econòmica i que compta amb canvi de recorregut.
Un detall fàcil de solucionar i que ens va extranyar un poc va ser que una màquina veràtil i tot ús com aquesta no comptàs amb un tancament ràpid. Llavor ens vam fixar amb la resta de sa gama Felt i vam veure que moltissims models venen muntats així... No és de gaire importància ja que és molt barat canviar-lo.
Una altra cosa que ens va extranyar un poc va ser trobar aquest 2 perns que teniu davant, ja que amb bicis es sol emprar més allen per un acabat més net i fi. De totes maneres, tant els perns com tots els altres components, van complir sobradament. Una bicicleta amb recorregut per emprar en qualssevol moment.
Més informació:
Niu Wave: 971549584
Redemption 3 a sa web de Felt:
http://www.feltracing.com/08/product.asp?catid=1504,1526&pid=8733
Preu aproximat: 2300€
5 comentaris:
Si senyor Vicenç.
Peazo article que t'has marcat. M'has deixat amb els poc cabells que tenc drets.
Molt bé, molt bé. Aquest blog de cada vegada es més professional.
Enhorabona.
Cullons!!! Im-Presionant!! Això si que és una crítica tècnica professional!! Qué bé!!! Me fa ganes deixar-te S'Spicy perque la possis a prova igual de bé!! JEJEJE era broma!!
:-P
Per cert, hauriem de fer un bike test de sa Lapierre si o si... ejejejej
Estic content de que vos hagi agradat!
Quin "peazo" d'examen que l'has fet a sa Felt. Es una descripcio curta i ben detallada. Molt be Vicenç, ja t'he dit avanç que haurias de fer feina per sa revista Solo Bici. Ets un crak.
Per cert, vos trasllad s'enhorabona que m'han donat per sa feina feta a s'Ermita d'Esporles quan vam fer net per sa cursa de muntanya... Ja sabeu que llavor serem tots qui podrem emprar es camí. És una bona inversió.
Gràcies per col·laborar :-)
Publica un comentari a l'entrada