Pages - Menu

dilluns, 24 de març del 2008

Specialized Enduro Connection

Specialized Enduro M5


Gràcies a sa col·laboració de Bimont vam poder provar sa que serà una de ses bicis del 2008 i un referent a seguir. Specialized ho ha volgut tot: una bici rigida, lleugera, que mengi molt, amb sa que es doni bé pedals i amb una geometria que permeti baixar bé... Ho ha aconseguit?

Per cobrir un conjunt direcció-forca aberrantment sòlid i lleuger han muntat una forca doble corona amb potència integrada (solució rígida i lleugera). S'angle de direcció es suavitza per tal de baixar amb més confiança, però es des tub des seient manté un angle que afavoreix una pedalada eficient.

Sa caixa de pedalier feta d'una sola peça li dona rigidesa al conjunt i proporciona un bon rendiment al donar pedals.

Sa suspensió de darrera compta amb 4 posicions de retenció per tal de funcionar més suau (menjar impactes més grans de manera més suau) o amb més retenció, per facilitar sa pedalada, sense arribar a bloquejar.

Si NO deixam ses suspensions totalment blanes, aquestes tenen un principi de recorregut un poc peresós, recordant es tacte de SPV de Manitou. Es resultat que es vol aconseguir és una bici que, sobretot, doni pedals molt bé i que mengi grans impactes fàcilment en detriment d'un recorregut inicial no tant sensible. Quan arribam a un a zona a la qual sabem que només ens queda baixar, podem posar ses suspensions amb mode super-blan. Llevarà eficàcia de pedaleig, però es menjarà tot lo que trobi.

Com podrien es de Specialized, acabar de rematar sa feina? Molt fàcil de dir i molt dificil de fer: aconseguir una bici lleugera. I ho han aconseguit. No vam comptar amb cap bàscula precisa durant es temps que la vam provar, però sa bici pesava en torn als 13 Kg i compta amb un recorregut de 150 mm de suspensió als dos trens. S'ha de reconeixer que és un molt bon resultat.

I bé, han aconseguit el que volien: una bici que roda molt fàcil, molt bé, pesa poc i menja molt. Però és perfecte? Si sou amants des tacte super suau d'una Fox Float o Vanilla o de una Marzocchi, el trobareu a faltar. Per altre banda, amb ses suspensions sense bloquejar, rodareu millor que amb qualssevol altre.

I ja com a anècdota: què pot ser millor per provar a una bici que comparar-la amb 750 altres bicis? Vam fer una etapa de sa volta a Eivissa, on vam poder rodar per tot tipus de terreny i sa bici se'n va sortir molt bé!

4 comentaris:

Nan ha dit...

La veritat es que aquesta bici per jo, es un altre mon. Vaig anar amb pluja el diumenge fins dalt de tot de son Bunyoli i vaig baixar per el mateix cami i no vaig patinar ni pujant ni baixant, traccio total, es una molt bona "todo terreno". Tant sa forca com s'amortiguador s'ho varen menjar tot i aixo que no duia ben regulat s'amortiguador. Els frenos, "peazo frenos", una maravella, estaban ben banyats i varen respondre ssssuper be. Per jo aquest bixo esta aprovat amb un 10.

Unknown ha dit...

És molt equilibrada... Només tenia 2 problemes per provar-la tots: sa talla era una L i es tarat d'amortiguadors era per un tio de 90 Kg. Vaig retocar ses suspensions per es meu pes, però clar, també s'havia d'adaptar a nes teu i a nes de'n Miquel... Igualment, provar-la sempre serveix per fer-te una idea des funcionament, que és molt bò.

MIQUEL ANGEL LLOMPART AMELLER ha dit...

Aquí van els meus humils comentaris, partint de sa base que sa bici em venia una talla grossa, que segurament no vaig aconseguir ajustar bé s'amortiguació i que encara m'estava recuperant del fostión de s'altra dia...

estic d'acord amb els comentaris d'en vicenç, crec que ben regulada pot ser la ostia, la vaig trobar molt estable, un poc menys maniobrable que sa meva en traçats ratoners (per ventura per sa talla i per sa forca). És molt rígida de chasis i frena que te c.... Ses cobertes no me van matar gaire, i com a resum final diría que vaig acabar destrossat de sa baixada que vaig fer per sa torrentera de sa Comuna de Bunyola, però quan vaig arribar a baix me vaig adonar que havia baixat realment aviat!! No li poso nota ja que soc conscient que no la dui ajustada a mi, però en general molt bé!!

bielingo ha dit...

Aquest darrer pic no he tingut ocasió de provar es bitxo aquest, però si que ho vaig fer a principis de gener.

Les meves impressions son un poc un resum de les vostres.

Consider que es una bike que roda motl bé i puja molt bé, i que gràcies a nes 150 mm de recorregut que té i a que es molt rígida, pots baixar amb ella mooolt aviat i segur.

L'unic que hem va deixar un por "psé-psé" va ser que, amb el recorregut que treu, esperava més suavitat. Per exemple, la meva stumpjumper es molt més sensible; ara bé, es sensible tant per baixar com per pujar, i segons la situació, es remena massa.

Conclusions: la consider una bona bike per a "todo uso". Crec que amb ella es pot fer de tot. Desde rodar per pista, bocins de carretera sense haver de sufrir molt, pujades trialeres i baixades fins allà on un mateix posi el seu límit.

Ahh... i això si, estèticament se surt.

Es preciosa.