Pages - Menu

dimecres, 10 de setembre del 2008

Un Eivissenc de Visita

Branca!

Fa unes setmanes va esser per aquí en Fidel amb sa seva SantaCruz per retrobar-se amb ses rutes mallorquines que més ha anyorat d'ençà que és per Eivissa (ja fa quasi un any). Va venir amb sa seva Nomad tota hi-tech a sa que s'ha dedicat a aprimar a marxes forçades durant aquest temps (poc més de 13kg, pedals i tot).

M'he retrassat un poc per publicar aquesta notícia perque hi ha una quantitat de fotos aberrant per pujar i consider que totes són importants, ja que gran part d'aquestes descriuen breument sa propera sortida des Club: Es Teix.

Si hi ha un adjectiu que descriu es Teix, aquest és radical. I NO vull que preneu sa paraula radical en plà "modern" i super-explotat. Tipic adjectiu emprat quan se vol dir que alguna cosa mola que te cagues. És radical perque no té terme mig en cap moment. No compta en cap zona suau ni amb cap zona que tengui desperdici. Desgraciadament és tal s'esforç que hem de fer per pujar-hi que no prestam s'atenció que es mereix s'entorn, però jo pens que amb aquesta "introducció" aprofitarem més tot el que es Teix té per oferir: pujada de desnivell extrem envoltada d'un paratge que no té desperdici, un plà extremadament pedrós que ens permet veure mitja illa -si el dia acompanya- i un descens revirat i molt tècnic dins bosc tancat que ens fa pensar per uns moments que en Sam Hill no té res que fer si ens aplega un dia que anam fins :-P

DIA 1: Esporles-Mola de Sobremunt-Ermita Esporles

Aquí mos teniu a Sa Mola, després d'haver pujat. En Fidel va venir mig marejat des viatge i vàrem esperar un poc per partir a voltar però no ens vam tallar un pèl amb s'excursió... Ens va acompanyar en Pep "Yeti" i es seu germà, en Marc "Yeti" jejeje

Com que anavem molt justs de temps, com mai, arribàrem a les fosques. Tanta sort que sa jefa té paciència i ens va esperar amb menjar fet i tot. Però aquí no acabà tot. Vàrem tenir sa primera incidència: en Fidel va petar sa Marzocchi 55 per 3era vegada. Aquí hauria pogut acabar sa nostra mini-volta-per-esporles però justament en Fidel havia duit una Fox 36 per deixar-me-la provar i sense tallar-mos un pèl, vàrem canviar sa forca. Tot bé, però s'adaptador des fre de disc és diferent i no en teniem. Què varem fer? Com que l'endemà era dissabte, vàrem pensar pegar un bot fins Niu Wave per mirar de solucionar es problema.

DIA 2: TEIX

Ja amb sa forca canviada i a punt i desprès d'estar tot es matí per es Port d'Alcúdia (vàrem aprofitar que anavem a Niu Wave per pegar una nedada), vàrem agafar es trastos i altre vegada amb sa companyia de'n Pep i en Marc ens disposam a pujar es Teix.

Com mai, tornam a partir tard. Es Sol ja estava baixant quan estavem abaix des Teix. Aquí mos veis preparant ses bicis.

En Marc comptava amb sa Yeti Ultralight den Pep per pujar i tot i que fa només uns mesos que va amb btt, anava com un tir, tant pujant com baixant.

Aquí teniu es pepino de'n fidel: XT-XTR, Fox RP23, Frens Formula The One, seient WTB tope de gama, Thompson per tot, tija des seient Crank Brothers amb comandament remot per pujar i baixar es seient, Fox Talas RC2...

... I un cable de canvis de merda que se va rompre baixant sa bici des cotxe. Ja tenim marrón una altra vegada. En Fidel tenia clar que volia fer es teix i com que no teniem cable de recanvi, vam deixar fitxat es pinyó més gran que es canvi ens va permetre i a pujar! Gran part del que va pujar va ser a peu, però es tio anava tot feliç, imagin que pensant amb que s'entorn és una xulada, amb que podria fer moltes fotos i amb que PER BAIXAR NO NECESSITAVA ES PINYONS GRANS!

Aquí tenim en Pep fent es seu propi reportatge...

Es principi de sa pujada és suau i podem rodar i encalentir bé.

Hem de passar per un parell de barreres mentre anam pujant suaument. Aquesta darrera foto es correspon a sa darrera barrera que passam per disposar-nos a pujar "en serio"

Anam passant per diverses zones habilitades per berenar que es troben ben dins es bosc.

Aquí vos podeu fer una idea des desnivell. Sa Yeti treia espires.

Es Zig-Zag ens acompanya durant tota sa pujada.

Passam per davora una font. No sortia aigua, o sigui que pensau a dur es Camelbak plè, jejeje

Quan veim sa primera indicació de Refugi, encara queda, no ens confiem. Lo seu és anar rodant molt tira-tira. El més tranquil·lament que se pugui.

Arribam al refugi en uns 35-40 min (més o manco, depenent del ritme). El problema no és el temps sino que no hi ha descans fins que arribam.

Després d'això ens queda una zona que s'ha de caminar un poc i passat això ja començam a rodar per sa zona més alta de sa muntanya. És una passada.

Cap aquí es veuria Palma, però es cel està un poc tapat.

Aquí veis es caminet que ens passeja per es cim.

Cap aquí se veia Ses Bolles!

Típica foto de dominguero on podem apreciar que es Sol ja s'està amagant! No ens queda res!

Aquí es pot apreciar el mateix però sense dominguero.

Durant sa baixada ni una foto! Anàrem de bon rollo, divertint-mos i mig a les fosques. Aquí veis ses bicis carregades just després d'arribar.

DIA 3: Descens Ermasset a s'Ermita de Maristel·la

En Fidel va quedar flipat passant per es nostre single-track. Per cert, ha caigut un merder de fullaca i s'està embrutant. Se veu que no estàm erosionant el suficient i si a algú se li ocorre pendre foc ho té fàcil. Tenc pendent xerrar amb es batle des tema...

Això va ser tot! Esper que hagi estat entretingut!

MIQUEL ANGEL LLOMPART AMELLER ha dit...

Molt bon reportatge i molt útil, a mi ja m'has acollonat, jo aquesta volta l'he feta però a l'inrevés, pujant per on voltros baixàreu i baixant per on pujàreu, ara m'adono que el meu guía no era molt de fiar, jajaja. I per cert no vos pensàssiu que ho vaig pujar damunt sa bici... sinó sa bici damunt meu.

Ja ho veurem!!

Unknown ha dit...

Bé, jo crec que a l'inrevés no té molt de sentit amb bici, ja que has de pujar moltissim més temps a peu i sa baixada per sa pista des refugi tampoc té cap gràcia especial...

I no hi ha perque acollonar-se tampoc. Si no va bé, se puja fent descansos. Ja heu vist que en Fidel anava fent fotos...

bielingo ha dit...

Si senyor Vicenç. Això és una crònica com toca.

Amb el desnivell que tendrem dissabte es gps den nando farà es tro!!

Com organitzam el tema dels cotxes?

Fidibiz ha dit...

No se si m'agrada mes Sa Mola de Sobremunt o Es Teix... La veritat que Es Teix, és, Es Teix...

Salutacions desde Eivissa!

Unknown ha dit...

Menos mal que t'has dignat! Jo també tenc dubtes... Diria que és Teix és més extrem, menys ciclable i a lo millor més espectacular. Però Sa Mola de Sobremunt amb baixada cap a s'Ermita també és una passada...

MIQUEL ANGEL LLOMPART AMELLER ha dit...

Ei jo vendré a esporles a recollir a en Lluis Bonnin que s'apuntará a venir amb nosaltres, he quedat amb ell a les 8'30 a sa plaça d'esporles.

Per cert avui provaré sa INTENSE 6.6 amb sa Totem!!

Jejeje, ja diràs coses!

Miquel! Mos tens esperant ses teves sensacions totem-6.6!!

MIQUEL ANGEL LLOMPART AMELLER ha dit...

Dissabte vos contaré més detalls, però jo de tu només faría una cosa, robar-li sa Totem a en Mara i t'assegur que no li tornaràs mai més. és una passada com traga jo me pensava que me matava, mai m'havia tirat per un lloc tan tècnica i inclinat (cantera de carretera establiments). Ah i sa postura damunt sa bici és sa millor que he provat fins ara, me vaig sentir super còmode com els darrers dies de dur sa factor. amb aquesta m'hi hagués avessat més aviat! I me va resultar difícil però adaptar-me a sa sensació de s'amortiguació del darrera, sa bici es doblega més que sa Lapierre i a ses voltes sembla que se'n vagi una mica.

Per ara és tot quant vos puc dir!!

Vull una TOOOTEEEEMMMM barata....!!!

bielingo ha dit...

Mare meva!! Ja veig a nen Miquel amb una 6.6... I a tots els altres amb una TOTEM!!!

PS1: Vos heu fixat amb sa matrícula des cotxe on carreguen ses bicis... Bop, Bop!! ;)

PS2: Vicenç, hi ha una cosa que no me cuadra de sa foto que has posat de sa 55. A aquella surten ses barres negres... mentre que a ses altres fotos surten niquelades...

Biel, mires massa fotos :-P

Sa segona foto, que surt sa forca enclotada, esta feta a les fosques, amb es flash, i supòs que hi ha algún reflexe... O que en Fidel va cremar ses barres i vàren tornar negres! Jejejeje...

Miquel, me fas una porada... Sa 6.6 dona sa sensació de surar de darrera. És per es propi sistema VPP. Sa SantaCruz dona exactament sa mateixa sensació. Si li poses es rebot a tope (amortiguador d'aire) o en dus un de molla, en teoria no ho fa...

Amés, s'ha de tenir en compte que quanta més forca posis més s'aixeca s'eix de pedalier i més sensació de desplaçament lateral dona.

Per ses altres spicy, una cosa a pensar es que teniu una forca que va molt bé... Si voleu una geometria equilibrada i que sa bici menji més, posau-li un dhx5 darrera. Sa bici menja molt més de davant que de darrera, per lo que si li afegiu forca, s'accentua més encara... Bé, són idees. M'hen vaig adonar s'altre dia provant sa teva, Biel

MIQUEL ANGEL LLOMPART AMELLER ha dit...

OK, jo en principi no canviaré de bici per ara, per ara... perque si me surt un bon comprador i arribo a sa paga extra... i sa dona me deixa...(jajajaja) Mos veim!!

Gracis Vicenç, jo s'altre dia a Bunyola m'en vaig adonar del que dius ja que va ser molt bèstia sa diferència entre sa forca i s'amortiguador.

Jaume Kapax ha dit...

hola companys, perdonau per aficar-me allà on no m'hi demanen peró vull insistir al Vicenç i altres a que s'animin més a fer la ruta del Teix a l'inrevès, com diu ell. Ès més de MTB i a poca força que tinguis, casi tota ciclable. M'estic referint al tram fins el Pla des Pouet.
A partir d'allà, qualsevol opció que puguis escollir encara ho és més.
No hem coincidit mai per la muntanya peró si en la tasca d'evitar que mos treguin dels camins.
Fins i tot vos he copiat alguna idea.

Bones rutes.

bielingo ha dit...

Hola Jaume. Benvingut a nes blog. Molt bona crònica sa del link que ens has deixat.

Esper que ens vegem qualque dia per sa muntanya. Som bons de reconeixer... som verds, amb ses orelles puntiagudes, ulls grocs, i una rialla d'orella a orella, jejeje... Però bé, per si no et fixes amb aquests detalls, si trobes un grup amb 3 spicys taronjes, una 6.6 vermella i una ramson platejada... aquests som nosaltres.

Fins aviat.

Unknown ha dit...

Gràcies per sa idea Jaume... No conec aquest pujada. I per allà on baixam nosaltres no és ciclable de pujada (molt molt trialer i amb molt de desnivell). El que vol dir que me'n acab d'adonar que no conec aquest camí que m'estas dient i gustosament el provaria!! De fet, jo trob que lo des ciment és molt bèstia i tens números d'acabar tocat llavor per baixar... Mem si el trobam dissabte i el feim.

Salutacions!

Bueno al·lots, jo ja m'he posat d'acord amb en Pep "Yeti" per anar cap allà. Hauriem de saber com ho teniu els altres, com heu quedat per poder-mos repartir. Amb en Pep hi podem anar fins 4... Deis coses

Hola de nou.
Probablement baixau per els Cingles de Son Rullán cap a Deià, peró no me queda clar.
Te poso un enllaç d'una sortida des Toys aon fan Pla des Pouet-Pas d'en Miquel-Camí de s'Arxiduc (un trós) i Cairats (ciment).

Potser per l´hora qu'es no te donarà temps a analitzar-la peró te podrà servir per unaltre día.

Unknown ha dit...

Gràcies per s'ajut! Per demà no ens basta el temps per interpretar-ho per per sa propera vegada promet...

Par cert, crec que baixam en gran part per s'Arxiduc, però no control gens es noms de sa zona!

A veure si un dia coincidim fent una ruta!

Salutacions

Unknown ha dit...

Rock n' Roll!! Ha estat brutal!!

Jaume Kapax ha dit...

Bé, veig que vos heu més que divertit.
Com que no podía deixar el tema d'ahir a l'aire t'envío un mapa amb els camins pintats a mà.

Per situar-te millor et diré que la ruta que te vaig enviar fa el 1 (el que et vaig comentar per fer-lo de pujada), el 3 (Pas d'en Miquel), part del 4, part del 2 i el 5.

Per si te serveix d'alguna cosa.

Bones rutes.

Gràcies Jaume!

Avui a nes final hem pujat per es refugi, quan acabes de pujar que hi ha uns pins agafam cap a l'esquerra i anam devallant fins que pegam davers s'escola de Valldemossa. Molt divertit.

Bones rutes!

Jaume Kapax ha dit...

Vicenç, és exactament la ruta que te vaig enviar, a l'inrevès.